Connect with us

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ο πρώτος ζωολογικός κήπος στην Ελλάδα βρισκόταν στο Παλαιό Φάληρο

Δημοσιεύτηκε

|

Τον Ιούλιο του 1902 άνοιξε τις πόρτες του ο Ζωολογικός Κήπος του Φαλήρου. Ήταν ο πρώτος ζωολογικός κήπος της Ελλάδας και οι επισκέπτες είδαν πιθανότατα για πρώτη φορά άγρια ζώα και εξωτικά πουλιά.

Η ιδέα ανήκε στον καθηγητή και ζωολόγο Νικόλαο Γερμανό. Το πραγματικό του επίθετο του πατέρα του ήταν Λιόλιος, αλλά έγινε γνωστός ως Νικόλαος Γερμανός εξαιτίας των σπουδών που είχε κάνει στη Γερμανία. Είχε τελειώσει τη Σχολή της Χάλκης και είχε σπουδάσει φυσικές επιστήμες στην Αθήνα.

Πήρε υποτροφία για τη Γερμανία, όπου γνώρισε τον φυσιοδίφη Ερνστ Χάινριχ Φίλιπ Χέκελ, ο οποίος είχε εργαστεί με τον Δαρβίνο. Πέρα από τον πρώτο Ζωολογικό Κήπο της Ελλάδας, στον Γερμανό οφείλεται η ίδρυση της Διεθνούς Εκθέσεως Θεσσαλονίκης….

Ενώ ήταν καθηγητής της Φυσικής Ιστορίας στο Διδασκαλείο Αθηνών, ο Γερμανός άρχισε τις ενέργειες για την ίδρυση του ζωολογικού κήπου. Η ιδέα του κατατέθηκε το 1896. Μετά από έντονες προσπάθειες κατάφερε να πείσει την επιστημονική κοινότητα και τον τότε πρωθυπουργό, Αλέξανδρο Ζαΐμη.

Στη συνέχεια η κυβέρνηση απευθύνθηκε στον βασιλιά Γεώργιο Α΄, ο οποίος ενέκρινε το όραμα του Γερμανού. Μεγάλος υποστηρικτής του έργου ήταν και ο γιος του Γεωργίου Α, πρίγκηπας Νικόλαος.

Όμως, για τη δημιουργία ενός τόσο μεγάλου έργου χρειαζόταν μεγάλη χρηματοδότηση και έτσι, ο Γερμανός στράφηκε στους μεγάλους ευεργέτες εντός και εκτός συνόρων.

Απευθύνθηκε στον Γρηγόριο Μαρασλή που εκείνη την εποχή ήταν δήμαρχος της Οδησσού. Ο Μαρασλής δεν τον γνώριζε και επειδή δεν μπορούσε να τον εμπιστευτεί έστειλε γράμμα στον φυσιοδίφη Χέκελ, ώστε να μάθει περισσότερα για αυτόν. Όταν πήρε τις απαιτούμενες συστάσεις του έδωσε τη χρηματοδότηση που ζητούσε.

Ο Γερμανός ταξίδεψε μέχρι την Αίγυπτο για να βρει και άλλους χρηματοδότες, όπως ήταν ο Τσιγαδά πασάς από το Κάϊρο, ο Νέστωρας Τσανακλής, αλλά και ο Πέτρος Καλλιγάς από την Αθήνα.

Όταν πια συγκέντρωσε ένα ποσό που θα μπορούσε να καλύψει τα έξοδα της ίδρυσης του ζωολογικού πάρκου, άρχισε τις εργασίες. Του είχε παραχωρηθεί από την κυβέρνηση μια έκταση 50 στρεμμάτων στο Παλαιό Φάληρο, κοντά στην ακτή του Ξηροτάγαρου. Όμως, η κατασκευή του δεν ήταν εύκολη υπόθεση.

«Η περιοχή ήταν βαλτώδης, το λίγο χώμα της γεμάτο αλάτι, δεν υπήρχε νερό ούτε ίχνος από δένδρο», είχε γράψει ο συλλέκτης, ερευνητής και συγγραφέας Ισίδωρος Σαπήρας. Έτσι, έπρεπε να γίνουν εκσκαφές, επιχωματώσεις, να φυτευτούν δένδρα, να γίνει περίφραξη του χώρου, αλλά και να κατασκευαστούν τα κλουβιά, όπου θα φιλοξενούνταν τα ζώα….

Μέσα σε διάστημα τριών χρόνων, ο Γερμανός τα είχε καταφέρει. Η περιοχή που πριν ήταν παρατημένη είχε μετατραπεί σε έναν πανέμορφο κήπο με διάφορα φυτά, δένδρα και περίτεχνα οικήματα για τα ζώα. Ένας τεράστιος πέτρινος τοίχος ύψους δυο μέτρων περιέφραξε όλη την έκταση του ζωολογικού κήπου….

Ο ζωολογικός κήπος είχε και δύο λιοντάρια. Το ένα λεγόταν Αθήνα και ο αδερφός της, Ηρακλής και είχαν γεννηθεί στην Αθήνα στο θηριοτροφείο του Ροδόλφου Μπράουν, ο οποίος μετέφερε άγρια ζώα από το εξωτερικό στην Ελλάδα. Το 1905 δημιουργήθηκε τεχνητή λίμνη, αλλά και φυσικό ενυδρείο, στο οποίο είχε μεταφερθεί θαλασσινό νερό για να μπορέσουν να ζήσουν τα θαλάσσια όντα.

Στην τεχνητή λίμνη κολυμπούσαν λευκοί και μαύροι κύκνοι, δύο πελεκάνοι και ένα φοινικόπτερο. Παρόλο που στην αρχή οι Αθηναίοι και οι Πειραιώτες ήταν διστακτικοί, σύντομα ο ζωολογικός κήπος τράβηξε το ενδιαφέρον του κόσμου. Πολλές οικογένειες πήγαιναν για να απολαύσουν την κυριακάτικη βόλτα τους.

Τα εισιτήρια για τον ζωολογικό κήπο πωλούνταν σε καφενεία στο κέντρο της Αθήνας και κόστιζαν μιάμιση δραχμή. Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του «Αρχείου Ιστορίας Παλαιού Φαλήρου» Βασίλη Ε. Χατζηκωνσταντίνου, το 1903 μόνο τις ημέρες των Χριστουγέννων ο ζωολογικός κήπος είχε περισσότερους από έξι χιλιάδες επισκέπτες.

Το 1912 ο Δήμος Αθηνών πρόσθεσε στις εγκαταστάσεις και το πρώτο μεγάλο λούνα παρκ. Όμως, σύντομα η Ελλάδα μπήκε στους Βαλκανικούς πολέμους και το 1914 ξέσπασε ο Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος. Ο Γερμανός και οι συνεργάτες του δεν είχαν χρήματα να φροντίσουν και να ταΐσουν τα ζώα.

Οι χρηματοδοτήσεις είχαν σταματήσει. Πολλά ζώα πέθαναν από την πείνα, ενώ τα υπόλοιπα θανατώθηκαν. Κάποια βαλσαμώθηκαν και βρίσκονται στο Πανεπιστημιακό Ζωολογικό Μουσείο της Αθήνας….

Το 1916 ο ζωολογικός κήπος έκλεισε για πάντα. Όπως είχε δηλώσει σε συνέντευξή του ο εγγονός του Νικολάου Γερμανού, Γιώργος Χριστίδης, την περίοδο που θανατώνονταν τα ζώα, ο βασιλιάς Κωνσταντίνος Α’ είπε στον Γερμανό: «Βλέπω Γερμανέ, ότι σε λίγο θα είσαι το μόνο θηρίο που θα απομείνει εδώ μέσα».

Τα επόμενα χρόνια η περιοχή χρησιμοποιήθηκε για την προσγείωση και απογείωση αεροπλάνων, εγκαταστάθηκε η Ναυτική Αεροπορία και το Κρατικό Εργοστάσιο Αεροπλάνων (Κ.Ε.Α.) το οποίο λειτούργησε έως το 1981.

Αντλήθηκαν πληροφορίες από την εφημερίδα ο Μικρός Ρωμηός, τεύχος 169, 2011 και από τον σύνδεσμο κατοίκων Παλαιού Φαλήρου, «Ο Φάληρος»….

Πηγή: notia.gr

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πειραιάς: Ξαναρχίζει δοκιμαστικά δρομολόγια το τραμ

Δημοσιεύτηκε

|

Από

Ξεκινούν από αυτή την εβδομάδα τα δοκιμαστικά δρομολόγια της επέκτασης του τραμ στον Πειραιά, η οποία αναμένεται να δοθεί σε πλήρη λειτουργία εντός του Νοεμβρίου.

Σύμφωνα με ενημέρωση της Αττικό Μετρό, θα προηγηθεί ηλέκτριση της Εναέριας Γραμμής Επαφής (ΕΓΕ) της επέκτασης του ΤΡΑΜ στον Πειραιά από τo βράδυ της Δευτέρας 18 Οκτωβρίου 2021, λόγω της επικείμενης έναρξης της δοκιμαστικής λειτουργίας.

Η Γραμμή έχει εγκατασταθεί στις οδούς:

Λεωφόρος Ποσειδώνος (Γήπεδο Καραϊσκάκη),
Μικράς Ασίας
Γρηγορίου Λαμπράκη
Βασιλέως Γεωργίου
Ακτή Ποσειδώνος
Λεωφόρος Εθνικής Αντιστάσεως
Ομηρίδου Σκυλίτση έως το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ)
και θα βρίσκεται πλέον υπό τάση 750V συνεχούς ρεύματος.

Με αφορμή την Ηλέκτριση της Εναέριας Γραμμής Τραμ στον Πειραιά, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. εφιστά την προσοχή στο κοινό, στους χειριστές μηχανημάτων και τους οδηγούς αυτοκινήτων, να μην πλησιάζουν τα ηλεκτροφόρα δίκτυα του Τραμ (αγωγοί, καλώδια, στύλοι, πρόβολοι, μονωτήρες κλπ) καθώς ελλοχεύουν σοβαροί κίνδυνοι ηλεκτροπληξίας, ατυχημάτων, τραυματισμών, πρόκλησης πυρκαγιάς, βλάβης στο δίκτυο ηλεκτροδότησης του Τραμ κλπ.

Η Αττικό Μετρό επισημαίνει ότι δεδομένης της επικείμενης κυκλοφορίας των συρμών θα πρέπει η σιδηροδρομική γραμμή να είναι ελεύθερη οχημάτων και πάσης φύσεως εμποδίων και να υπάρχει ιδιαίτερη προσοχή οδηγών αυτοκινήτων, δικύκλων και πεζών για την αποφυγή πρόσκρουσης με τους κινούμενους συρμούς.

Πηγή: alimosonline.gr

ΔΕΙΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αύξηση τιμών: Ο φόβος της ακρίβειας αλλάζει την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών

Δημοσιεύτηκε

|

Από

Η αύξηση των τιμών σχεδόν σε όλα τα προϊόντα έχει δημιουργήσει ένα «μούδιασμα» στους καταναλωτές, κάτι που αποτυπώνεται και στον τρόπο με τον οποίο κινείται η αγορά.

Η επίδραση των ανατιμήσεων σε πρώτες ύλες, μεταφορικό και ενεργειακό κόστος στις τελικές τιμές των προϊόντων διατροφής εκτιμάται ότι θα έχει διάρκεια μέχρι τον Μάρτιο του 2022. Αυτό επισημαίνει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Κωνσταντίνος Μαχαίρας, πρόεδρος του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών).

Σύμφωνα με τον κ. Μαχαίρα, μέχρι τώρα ένα σημαντικό μέρος των αυξήσεων τιμών πρώτων υλών φαίνεται να έχουν απορροφηθεί από τους ενδιάμεσους κόμβους της αλυσίδας παραγωγής και διάθεσης, παραγωγούς, μεταποιητές, προμηθευτές και το λιανεμπόριο στην Ελλάδα. Ωστόσο, αυτό δεν μπορεί να θεωρηθεί ως δεδομένο για το μέλλον, εφόσον οι αυξητικές τάσεις συνεχιστούν, καθώς όλες οι επιχειρήσεις έχουν να αντιμετωπίσουν αυξημένα κόστη.

Ο ίδιος εκτιμά ότι, «σημαντικό εμπόδιο στην διαχείριση των τιμών σε χαμηλότερα επίπεδα αποτελούν οι υψηλοί συντελεστές ΦΠΑ». Σημειώνεται πως, σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, η Ελλάδα έχει από τους υψηλότερους συντελεστές ΦΠΑ στα τρόφιμα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Στη συγκεκριμένη κατάταξη βρίσκεται στην 6η θέση με τον υψηλότερο συντελεστή ΦΠΑ.

Πηγή: iefimerida.gr

ΔΕΙΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τροχαίο στη Λ. Ποσειδώνος – Αυξημένη κίνηση στο σημείο

Δημοσιεύτηκε

|

Από

Τροχαίο ατύχημα έγινε λίγο μετά τις 12:00 το μεσημέρι του Σαββάτου στη λεωφόρο Ποσειδώνος.

Τα δύο Ι.Χ συγκρούστηκαν και εξαιτίας της μικρής ταχύτητας που είχαν αναπτύξει, το τροχαίο δεν ήταν σοβαρό.

Προκλήθηκαν μόνο μικρές υλικές ζημιές στα αυτοκίνητα με τους οδηγούς να περιμένουν αντιπροσώπους της Ασφάλειας.

Πηγή: alimosonline.gr

ΔΕΙΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Advertisement

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Copyright © 2021 notia24.gr - All rights reserved

Χρησιμοποιώντας το notia24.gr και για την βελτίωση της εμπειρίας χρήσης σας, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Το notia24.gr τηρεί τον κανονισμό της Ε.Ε. για την Πολιτική Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων - GDPR. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο