Connect with us

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αττική Οδός: Στην επιφάνεια ξανά η πρόταση Λαμπρόπουλου για την Διώροφη Αστική Σήραγγα Ηλιούπολης

Δημοσιεύτηκε

|

“Οι μελέτες για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού έχουν περιληφθεί σε προτάσεις του Υπουργείου μας προς το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης για την χρηματοδότηση τους”. Αυτό επισημαίνει απάντηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σε ερώτηση για τμήμα των επεκτάσεων της Αττικής Οδού από τον Καρέα μέχρι τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης.

Το θέμα της Αστικής Σήραγγας Ηλιούπολης έφερε στη Βουλή των Ελλήνων με ερώτηση του ο βουλευτής της Β`Αθήνας με τη ΝΔ, Χάρης Θεοχάρης που υποστηρίζει ότι θα δώσει οριστική λύση στο καθημερινό κυκλοοφοριακό πρόβλημα που εντοπίζεται στον άξονα Αλίμου-Ηλιούπολης-Καρέα-Κατεχάκη.

Μάλιστα ο κ.Θεοχάρης φέρνει ως ενδεδειγμένο παράδειγμα την πρόταση του καθηγητή Σέργιου Λαμπρόπουλου (που είχε γίνει σε εσπερίδα του ΤΕΕ πριν από 2 χρόνια και είχε προκαλέσει το ενδιαφέρον του τεχνικού κόσμου) λόγω του πολύ χαμηλού κόστους που είχε προτείνει και την οποία σας είχε παρουσιάσει το ypodomes.com.

Η απάντηση του Υπουργείο πάντως “κλείνει το μάτι” στην πρόταση Λαμπρόπουλου καθώς όπως επισημαίνεται “οι αναφερόμενες προτάσεις όπως αυτή του ομότιμου καθηγητή κ.Σέργιου Λαμπρόπουλου είναι προφανές ότι θα ληφθούν υπόψη κατά την εκπόνηση της μελέτης, χωρίς όμως σε καμία περίπτωση να δεσμεύουν την τελική επιλογή του Υπουργείου”.

Να θυμίσουμε ότι οι μελέτες των επεκτάσεων έχουν ανατεθεί στην παραχωρησιούχο εταιρεία “Αττική Οδό ΑΕ” και είναι σε εξέλιξη. Η εκπόνηση των μελετών (μεταξύ των οποίων και της Αστικής Σήραγγας Ηλιούπολης) είναι όπως είναι φυσικό απαραίτητη για την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για να μπορέσει ακολούθως να τρέξει η δημοπράτηση των επεκτάσεων.

ΠΟΙΑ ΗΤΑΝ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ

Η πρόταση Λαμπρόπουλου είχε γίνει μέσα από το πρίσμα του value engineering που έχει ως στόχο τον εξορθολογισμό και συρρίκνωση του κόστους στα τεχνικά έργα. Περιελάμβανε τόσο την Αστική Σήραγγα Ηλιούπολης (Καρέας-Λ.Βουλιαγμένης στο ύψος του Μετρό του Αγ.Δημητρίου). Μέσα από αυτή τη διπλή πρόταση το κόστος και για τα δύο έργα “προσγειώνεται” στο επίπεδο των 170εκατ.ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ), που χωρίζεται σε 130εκατ.ευρώ για την Σήραγγα και 40εκατ.ευρώ για την Λ.Βουλιαγμένης. Μερικά από τα πρωτοποριακά στοιχεία κατασκευής είναι η δημιουργία της πρώτης για τα Ελληνικά δεδομένα διώροφης Σήραγγας που δένει πιο εύκολα κάτω από τον πυκνό αστικό ιστό, η διαπλάτυνση της Λ.Βουλιαγμένης σε 4 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας και ανισοπεδοποίηση μέχρι την Λ.Αλίμου.

Σύμφωνα με την παρουσίαση το έργο θα μπορούσε να ξεκινήσει από την περιοχή του Α.Κ. Καισαριανής μέχρι την αρχή της σήραγγας Ηλιούπολης μήκους 2,50χλμ περίπου, η υφιστάμενη οδός μετατρέπεται σε κλειστή αρτηρία 3 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλήρη έλεγχο προσβάσεων και 3 ανισόπεδους κόμβους με κατάληξη σε σύνδεση με τη Λ.Βουλιαγμένης στο ύψος της οδού Σοφοκλή Βενιζέλου στην Ηλιούπολη.

Οι φόρτοι που αναμένονται είναι 40.000 οχήματα/ημέρα σε Διώροφη Σήραγγα που θα εξυπηρετεί στο ίδιο πλαίσιο, αλλά σε διαφορετικά επίπεδα τα 2 ρεύματα κυκλοφορίας, με την αίρεση ότι η χρήση της θα είναι αποκλειστικά για επιβατικά αυτοκίνητα και το όριο ταχύτητας θα περιοριστεί σε 70χλμ/ώρα.

Η κατά μήκος κλίση της σήραγγας δεν υπερβαίνει τ0 4,30%. Τα πρώτα 1.000μ θα διανοιγούν με διατρητική μέθοδο (New Austrian Tunneling Method – ΝΑΤΜ και Open Face Shield – OFS).

Τα υπόλοιπα 2.100μ με την μέθοδο Cover & Cut κάτω από τη Λ. Ελευθερίου Βενιζέλου, τις Πλατείες 28ης Οκτωβρίου και Εθνικής Αντιστάσεως, τη Λ. Σοφοκλή Βενιζέλου και την Πλατεία 25ης Μαρτίου, μέχρι τη Λ. Βουλιαγμένης. Το όριο ταχύτητας έχει οριστεί σε 80χλμ/ώρα.

Αναφορικά με την Ανισοπεδοποίησης της Λ.Βουλιαγμένης μέχρι την Λ.Αλίμου με μήκος 2,5χλμ προτείνεται η προσθήκη μίας λωρίδας κυκλοφορίας ανά ρεύμα (συνολικά 4 λωρίδες ανά κατεύθυνση με αντικατάσταση της σημερινής νησίδας με στηθαίο σκυροδέματος.

Η “νέα” Λ.Βουλιαγμένης θα μπορούσε να έχει 4 ανισόπεδους κόμβους σε Σύνδεση της Λ.Β. με την Αστική Σήραγγα Ηλιούπολεως και την οδό Δωδεκανήσου, την Εθνάρχου Μακαρίου και Μαυρομιχάλη, με Ανεξαρτησίας-Κύπρου και Εθν.Αντιστάσεως και την Λ.Αλίμου.

Μερικά από τα πρωτοποριακά στοιχεία είναι η ελαχιστοποίηση των απαλλοτριώσεων για τη μείωση του κόστους, η χρήση νέων τεχνολογιών κ.α.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Πηγή:ypodomes.com

Continue Reading

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πειραιάς: Ξαναρχίζει δοκιμαστικά δρομολόγια το τραμ

Δημοσιεύτηκε

|

Από

Ξεκινούν από αυτή την εβδομάδα τα δοκιμαστικά δρομολόγια της επέκτασης του τραμ στον Πειραιά, η οποία αναμένεται να δοθεί σε πλήρη λειτουργία εντός του Νοεμβρίου.

Σύμφωνα με ενημέρωση της Αττικό Μετρό, θα προηγηθεί ηλέκτριση της Εναέριας Γραμμής Επαφής (ΕΓΕ) της επέκτασης του ΤΡΑΜ στον Πειραιά από τo βράδυ της Δευτέρας 18 Οκτωβρίου 2021, λόγω της επικείμενης έναρξης της δοκιμαστικής λειτουργίας.

Η Γραμμή έχει εγκατασταθεί στις οδούς:

Λεωφόρος Ποσειδώνος (Γήπεδο Καραϊσκάκη),
Μικράς Ασίας
Γρηγορίου Λαμπράκη
Βασιλέως Γεωργίου
Ακτή Ποσειδώνος
Λεωφόρος Εθνικής Αντιστάσεως
Ομηρίδου Σκυλίτση έως το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ)
και θα βρίσκεται πλέον υπό τάση 750V συνεχούς ρεύματος.

Με αφορμή την Ηλέκτριση της Εναέριας Γραμμής Τραμ στον Πειραιά, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. εφιστά την προσοχή στο κοινό, στους χειριστές μηχανημάτων και τους οδηγούς αυτοκινήτων, να μην πλησιάζουν τα ηλεκτροφόρα δίκτυα του Τραμ (αγωγοί, καλώδια, στύλοι, πρόβολοι, μονωτήρες κλπ) καθώς ελλοχεύουν σοβαροί κίνδυνοι ηλεκτροπληξίας, ατυχημάτων, τραυματισμών, πρόκλησης πυρκαγιάς, βλάβης στο δίκτυο ηλεκτροδότησης του Τραμ κλπ.

Η Αττικό Μετρό επισημαίνει ότι δεδομένης της επικείμενης κυκλοφορίας των συρμών θα πρέπει η σιδηροδρομική γραμμή να είναι ελεύθερη οχημάτων και πάσης φύσεως εμποδίων και να υπάρχει ιδιαίτερη προσοχή οδηγών αυτοκινήτων, δικύκλων και πεζών για την αποφυγή πρόσκρουσης με τους κινούμενους συρμούς.

Πηγή: alimosonline.gr

ΔΕΙΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αύξηση τιμών: Ο φόβος της ακρίβειας αλλάζει την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών

Δημοσιεύτηκε

|

Από

Η αύξηση των τιμών σχεδόν σε όλα τα προϊόντα έχει δημιουργήσει ένα «μούδιασμα» στους καταναλωτές, κάτι που αποτυπώνεται και στον τρόπο με τον οποίο κινείται η αγορά.

Η επίδραση των ανατιμήσεων σε πρώτες ύλες, μεταφορικό και ενεργειακό κόστος στις τελικές τιμές των προϊόντων διατροφής εκτιμάται ότι θα έχει διάρκεια μέχρι τον Μάρτιο του 2022. Αυτό επισημαίνει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Κωνσταντίνος Μαχαίρας, πρόεδρος του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών).

Σύμφωνα με τον κ. Μαχαίρα, μέχρι τώρα ένα σημαντικό μέρος των αυξήσεων τιμών πρώτων υλών φαίνεται να έχουν απορροφηθεί από τους ενδιάμεσους κόμβους της αλυσίδας παραγωγής και διάθεσης, παραγωγούς, μεταποιητές, προμηθευτές και το λιανεμπόριο στην Ελλάδα. Ωστόσο, αυτό δεν μπορεί να θεωρηθεί ως δεδομένο για το μέλλον, εφόσον οι αυξητικές τάσεις συνεχιστούν, καθώς όλες οι επιχειρήσεις έχουν να αντιμετωπίσουν αυξημένα κόστη.

Ο ίδιος εκτιμά ότι, «σημαντικό εμπόδιο στην διαχείριση των τιμών σε χαμηλότερα επίπεδα αποτελούν οι υψηλοί συντελεστές ΦΠΑ». Σημειώνεται πως, σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, η Ελλάδα έχει από τους υψηλότερους συντελεστές ΦΠΑ στα τρόφιμα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Στη συγκεκριμένη κατάταξη βρίσκεται στην 6η θέση με τον υψηλότερο συντελεστή ΦΠΑ.

Πηγή: iefimerida.gr

ΔΕΙΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τροχαίο στη Λ. Ποσειδώνος – Αυξημένη κίνηση στο σημείο

Δημοσιεύτηκε

|

Από

Τροχαίο ατύχημα έγινε λίγο μετά τις 12:00 το μεσημέρι του Σαββάτου στη λεωφόρο Ποσειδώνος.

Τα δύο Ι.Χ συγκρούστηκαν και εξαιτίας της μικρής ταχύτητας που είχαν αναπτύξει, το τροχαίο δεν ήταν σοβαρό.

Προκλήθηκαν μόνο μικρές υλικές ζημιές στα αυτοκίνητα με τους οδηγούς να περιμένουν αντιπροσώπους της Ασφάλειας.

Πηγή: alimosonline.gr

ΔΕΙΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Advertisement

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Copyright © 2021 notia24.gr - All rights reserved

Χρησιμοποιώντας το notia24.gr και για την βελτίωση της εμπειρίας χρήσης σας, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Το notia24.gr τηρεί τον κανονισμό της Ε.Ε. για την Πολιτική Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων - GDPR. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο