Connect with us

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Μετρό – Γραμμή 4: Πότε θα είναι έτοιμη και πόσο θα κοστίσει

Δημοσιεύτηκε

|

Στην επανεκκίνηση του διαγωνισμού για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας προχωρά άμεσα η Αττικό Μετρό μετά τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας τον περασμένο Οκτώβριο, σύμφωνα με τις οποίες τηρήθηκε η νομιμότητα έως τώρα στη διαδικασία.

Ο διαγωνισμός για τη νέα γραμμή του μετρό, η οποία με εκτιμώμενο προϋπολογισμό ύψους 1,8 δισ. ευρώ θα αποτελέσει το μεγαλύτερο δημόσιο έργο των επόμενων ετών, είχε διακοπεί από τις αρχές Αυγούστου με απόφαση της εταιρείας, εν αναμονή της εκδίκασης των προσφυγών από το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο.

Πριν από λίγες ημέρες το διοικητικό συμβούλιο της Αττικό Μετρό εξουσιοδότησε την επιτροπή του διαγωνισμού να προχωρήσει σε επανεκκίνηση της διαδικασίας. Ως εκ τούτου, έως το τέλος της εβδομάδας αναμένεται να ξεκινήσει η επόμενη φάση με τον έλεγχο από τον κάθε υποψήφιο της τεχνικής προσφοράς του άλλου.

Τα υποψήφια σχήματα

Τα δύο υποψήφια σχήματα που διεκδικούν το έργο (ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom Transport και ΑΚΤΩΡ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy) έχουν περιθώριο 10 ημερών να ασκήσουν προσφυγές στην Ανεξάρτητη Αρχή Προδικαστικών Προσφυγών, εφόσον θεωρήσουν ότι έχουν εντοπίσει λάθη ή παραλείψεις στους φακέλους των τεχνικών προσφορών. Στη συνέχεια έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν προσφυγές και στο ΣτΕ.

Πρόκειται για εξαιρετικά κρίσιμη διαδικασία, δεδομένου ότι η υποβολή ή μη προσφυγών θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό τη διάρκεια του διαγωνισμού, ο οποίος διεξάγεται με μεγάλες καθυστερήσεις καθώς ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2017.

Μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών, ο διαγωνισμός θα μπει στην τελική φάση με την αξιολόγηση της οικονομικής προσφοράς των δύο σχημάτων που διεκδικούν το έργο.

Πηγές της Αττικό Μετρό εκτιμούν ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον έξι μήνες μέχρι να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός, δεδομένου ότι οι δύο υποψήφιοι έχουν τη δυνατότητα να ασκήσουν προσφυγές και στη φάση της διαδικασίας που αφορά στην αξιολόγηση των οικονομικών προσφορών.

Ο προγραμματισμός της Αττικό Μετρό

Το πρώτο τμήμα της νέας γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας από το Άλσος Βεϊκου έως το Γουδή, θα έχει μήκος 12,8 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει την κατασκευή 15 υπόγειων σταθμών.

Το έργο θα αναβαθμίσει σημαντικά το δίκτυο αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, δεδομένου ότι θα εξυπηρετεί εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες οι οποίοι κατοικούν σε πυκνοδομημένες περιοχές, όπως το Γαλάτσι, την Κυψέλη, τα Εξάρχεια, τα Ιλίσια και την περιοχή του Ζωγράφου.

Καλά πληροφορημένες πηγές εκτιμούν ότι θα χρειαστούν εκατοντάδες εκατομμύρια περισσότερα από τα 1,8 δισ. ευρώ του προϋπολογισμού του έργου, για να ολοκληρωθεί η κατασκευή των 15 πρώτων σταθμών της νέας γραμμής 4 κρίνοντας από την εμπειρία του παρελθόντος.

Οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι εκτός συγκλονιστικού απροόπτου θα χρειαστούν περισσότερα από οκτώ χρόνια που προβλέπονται στο χρονοδιάγραμμα του έργου για να ολοκληρωθεί η πρώτη φάση της νέας γραμμής. Όπως αναφέρουν, καθυστερήσεις έχουν σημειωθεί σε όλα τα έργα μετρό με χαρακτηριστικότερα παραδείγματα το μετρό Θεσσαλονίκης και την επέκταση προς τον Πειραιά.

Η έναρξη των έργων για την κατασκευή των νέων σταθμών θα εξαρτηθεί και από το πότε θα ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες, οι οποίες αφορούν στη μετατόπιση δικτύων κοινής ωφέλειας και σε διερευνητικές αρχαιολογικές ανασκαφές και έχουν προϋπολογισμό 39 εκατομμύρια ευρώ δίχως ΦΠΑ.

Συνολικά η γραμμή 4 θα έχει προϋπολογισμό ύψους 3,8 δισ. ευρώ, μήκος 38 χιλιομέτρων και 35 νέους σταθμούς οι οποίοι πρόκειται να κατασκευαστούν σε τέσσερις ξεχωριστές φάσεις.

Εκτός από την κατασκευή των 15 σταθμών της πρώτης φάσης, ο προγραμματισμός της Αττικό Μετρό περιλαμβάνει τα εξής τρία τμήματα:

– Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 14 χιλιομέτρων και 11 σταθμούς).

-Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χιλιομέτρων και 3 σταθμούς).

-Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,3 χιλιομέτρων και 6 σταθμούς).

Πηγή: www.alimosonline.gr

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πειραιάς: Ξαναρχίζει δοκιμαστικά δρομολόγια το τραμ

Δημοσιεύτηκε

|

Από

Ξεκινούν από αυτή την εβδομάδα τα δοκιμαστικά δρομολόγια της επέκτασης του τραμ στον Πειραιά, η οποία αναμένεται να δοθεί σε πλήρη λειτουργία εντός του Νοεμβρίου.

Σύμφωνα με ενημέρωση της Αττικό Μετρό, θα προηγηθεί ηλέκτριση της Εναέριας Γραμμής Επαφής (ΕΓΕ) της επέκτασης του ΤΡΑΜ στον Πειραιά από τo βράδυ της Δευτέρας 18 Οκτωβρίου 2021, λόγω της επικείμενης έναρξης της δοκιμαστικής λειτουργίας.

Η Γραμμή έχει εγκατασταθεί στις οδούς:

Λεωφόρος Ποσειδώνος (Γήπεδο Καραϊσκάκη),
Μικράς Ασίας
Γρηγορίου Λαμπράκη
Βασιλέως Γεωργίου
Ακτή Ποσειδώνος
Λεωφόρος Εθνικής Αντιστάσεως
Ομηρίδου Σκυλίτση έως το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ)
και θα βρίσκεται πλέον υπό τάση 750V συνεχούς ρεύματος.

Με αφορμή την Ηλέκτριση της Εναέριας Γραμμής Τραμ στον Πειραιά, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. εφιστά την προσοχή στο κοινό, στους χειριστές μηχανημάτων και τους οδηγούς αυτοκινήτων, να μην πλησιάζουν τα ηλεκτροφόρα δίκτυα του Τραμ (αγωγοί, καλώδια, στύλοι, πρόβολοι, μονωτήρες κλπ) καθώς ελλοχεύουν σοβαροί κίνδυνοι ηλεκτροπληξίας, ατυχημάτων, τραυματισμών, πρόκλησης πυρκαγιάς, βλάβης στο δίκτυο ηλεκτροδότησης του Τραμ κλπ.

Η Αττικό Μετρό επισημαίνει ότι δεδομένης της επικείμενης κυκλοφορίας των συρμών θα πρέπει η σιδηροδρομική γραμμή να είναι ελεύθερη οχημάτων και πάσης φύσεως εμποδίων και να υπάρχει ιδιαίτερη προσοχή οδηγών αυτοκινήτων, δικύκλων και πεζών για την αποφυγή πρόσκρουσης με τους κινούμενους συρμούς.

Πηγή: alimosonline.gr

ΔΕΙΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αύξηση τιμών: Ο φόβος της ακρίβειας αλλάζει την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών

Δημοσιεύτηκε

|

Από

Η αύξηση των τιμών σχεδόν σε όλα τα προϊόντα έχει δημιουργήσει ένα «μούδιασμα» στους καταναλωτές, κάτι που αποτυπώνεται και στον τρόπο με τον οποίο κινείται η αγορά.

Η επίδραση των ανατιμήσεων σε πρώτες ύλες, μεταφορικό και ενεργειακό κόστος στις τελικές τιμές των προϊόντων διατροφής εκτιμάται ότι θα έχει διάρκεια μέχρι τον Μάρτιο του 2022. Αυτό επισημαίνει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Κωνσταντίνος Μαχαίρας, πρόεδρος του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών).

Σύμφωνα με τον κ. Μαχαίρα, μέχρι τώρα ένα σημαντικό μέρος των αυξήσεων τιμών πρώτων υλών φαίνεται να έχουν απορροφηθεί από τους ενδιάμεσους κόμβους της αλυσίδας παραγωγής και διάθεσης, παραγωγούς, μεταποιητές, προμηθευτές και το λιανεμπόριο στην Ελλάδα. Ωστόσο, αυτό δεν μπορεί να θεωρηθεί ως δεδομένο για το μέλλον, εφόσον οι αυξητικές τάσεις συνεχιστούν, καθώς όλες οι επιχειρήσεις έχουν να αντιμετωπίσουν αυξημένα κόστη.

Ο ίδιος εκτιμά ότι, «σημαντικό εμπόδιο στην διαχείριση των τιμών σε χαμηλότερα επίπεδα αποτελούν οι υψηλοί συντελεστές ΦΠΑ». Σημειώνεται πως, σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, η Ελλάδα έχει από τους υψηλότερους συντελεστές ΦΠΑ στα τρόφιμα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Στη συγκεκριμένη κατάταξη βρίσκεται στην 6η θέση με τον υψηλότερο συντελεστή ΦΠΑ.

Πηγή: iefimerida.gr

ΔΕΙΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τροχαίο στη Λ. Ποσειδώνος – Αυξημένη κίνηση στο σημείο

Δημοσιεύτηκε

|

Από

Τροχαίο ατύχημα έγινε λίγο μετά τις 12:00 το μεσημέρι του Σαββάτου στη λεωφόρο Ποσειδώνος.

Τα δύο Ι.Χ συγκρούστηκαν και εξαιτίας της μικρής ταχύτητας που είχαν αναπτύξει, το τροχαίο δεν ήταν σοβαρό.

Προκλήθηκαν μόνο μικρές υλικές ζημιές στα αυτοκίνητα με τους οδηγούς να περιμένουν αντιπροσώπους της Ασφάλειας.

Πηγή: alimosonline.gr

ΔΕΙΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Advertisement

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Copyright © 2021 notia24.gr - All rights reserved

Χρησιμοποιώντας το notia24.gr και για την βελτίωση της εμπειρίας χρήσης σας, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Το notia24.gr τηρεί τον κανονισμό της Ε.Ε. για την Πολιτική Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων - GDPR. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο