Connect with us

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Έρχεται το 1142 για τον αντικαπνιστικό νόμο και καταγγελίες

Δημοσιεύτηκε

|

Μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου θα λειτουργήσει ο τετραψήφιος αριθμός «1142» – ή αλλιώς η γραμμή «ενημέρωσης και βοήθειας» – που αναμένεται να αποτελέσει ένα σημαντικό εργαλείο για την εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου.

Παράλληλα θα λειτουργεί και ως μια… θεραπευτική παρέμβαση διακοπής του καπνίσματος.

Σύμφωνα με τα «Νέα Σαββατοκύριακο» οι ειδικά εκπαιδευμένοι τηλεφωνητές θα δέχονται κλήσεις 24 ώρες το 24ωρο και τις επτά ημέρες της εβδομάδας, καταγράφοντας καταγγελίες. Παράλληλα όμως θα προσφέρουν πληροφόρηση και υποστήριξη σε εκείνους τους καπνιστές οι οποίοι επιθυμούν να ελευθερωθούν από τον εθισμό τους στη νικοτίνη. Ο σχεδιασμός του «call center» έγινε άλλωστε έπειτα από σχετική έρευνα στο εξωτερικό – σε χώρες δηλαδή όπου λειτουργούν αντίστοιχες τηλεφωνικές γραμμές –, σε μια προσπάθεια να καταγραφούν τα δυνατά σημεία των ευρωπαϊκών παραδειγμάτων αλλά και τα αδύνατα σημεία της προσπάθειας που έγινε κατά το παρελθόν στη χώρα μας με αποτέλεσμα το εγχείρημα να βουλιάξει στην… αδράνεια. Ετσι, έχοντας ως «πυξίδα» τη Γαλλία και τη Δανία, οι καταγγελίες που θα γίνονται στην τηλεφωνική γραμμή «1142» θα είναι πλέον επώνυμες. Ειδικότερα, οι κλήσεις θα καταγράφονται, παρ’ όλα αυτά, όπως σημειώνουν τα στελέχη της οδού Αριστοτέλους που ασχολούνται με τις τελευταίες λεπτομέρειες λίγο προτού το κέντρο… δεχθεί την πρώτη του κλήση, τα στοιχεία των πολιτών θα παραμένουν απόρρητα.

Πώς θα γίνονται οι έλεγχοι

Ωστόσο, η κινητοποίηση των ελεγκτικών μηχανισμών δεν θα είναι άμεση, έπειτα δηλαδή από κάθε μεμονωμένη καταγγελία. Αντίθετα, και σύμφωνα με το σχέδιο, ανάλογα με την ποσότητα και την ένταση των καταγγελιών για ένα συγκεκριμένο μέρος – παραδείγματος χάριν για μια καφετέρια ή παιδική χαρά –, το call center θα κινητοποιεί τους ελεγκτικούς μηχανισμούς για έκτακτους ή τακτικούς ελέγχους.

Κατά τον τρόπο αυτόν, αφενός θα τεκμηριώνεται ότι όπου υπάρχει… καπνός ανάβει και τσιγάρο (και ότι δεν πρόκειται για φάρσα ή ακόμα και για «εκδικητική» καταγγελία) και αφετέρου δεν θα γίνεται κατάχρηση στο έργο του ελεγκτικού μηχανισμού (Αστυνομία, Δημοτική Αστυνομία, Λιμενικό κ.ο.κ.) που έχει επιφορτιστεί (και) με την τήρηση του αντικαπνιστικού νόμου.

Σε κάθε περίπτωση και όπως σημειώνει η ηγεσία του υπουργείου Υγείας, στόχος του εγχειρήματος είναι πάνω απ’ όλα η διασφάλιση της υγείας των πολιτών. Υπό αυτό το πρίσμα πρώτιστος ρόλος του τετραψήφιου αριθμού θα είναι η σωστή ενημέρωση και η παροχή ψυχολογικής βοήθειας αντί αποκλειστικά και μόνο αυτός του… Μεγάλου Αδελφού.

«Ο αντικαπνιστικός νόμος θα εφαρμοστεί. Με ενημέρωση για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις καπνιστών και μη καπνιστών για την εφαρμογή του νόμου, για τις ποινές που ορίζει. Είναι θέμα πολιτισμού, είναι θέμα υγείας. Θέλουμε τα παιδιά μας να αναπνέουν καθαρό αέρα» σημειώνει στα «ΝΕΑ» ο υπουργός Υγείας Βασίλης Κικίλιας. Στο πλαίσιο αυτό, οι τηλεφωνητές που θα στελεχώνουν το τηλεφωνικό κέντρο θα είναι εκπαιδευμένοι ώστε να είναι σε θέση να ενημερώνουν για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των καπνιστών και μη καπνιστών, να απαντούν σε σχετικές ερωτήσεις για το τι προβλέπει ο νόμος αλλά και για τις ποινές που ορίζει ανά τύπο παράβασης.

Ψυχολόγος σε κάθε βάρδια

Ανάμεσά τους όμως – και σε κάθε βάρδια – θα υπάρχει τουλάχιστον ένας ψυχολόγος, που θα μπορεί ανά πάσα στιγμή να παράσχει υποστήριξη και καθοδήγηση σε καπνιστές που αναζητούν τη δύναμη και τη βοήθεια για να κόψουν το τσιγάρο.

Ετσι κάθε πολίτης θα έχει τη δυνατότητα να ενημερώνεται για το πώς μπορεί να κόψει «μαχαίρι» το τσιγάρο, ξεδιπλώνοντας παράλληλα τον χάρτη των 81 ιατρείων διακοπής καπνίσματος, τα οποία λειτουργούν ανά τη χώρα.

Μία ακόμα σημαντική λεπτομέρεια είναι ότι στόχος του υπουργείου είναι ο χρόνος αναμονής να κυμαίνεται στα 20 δευτερόλεπτα, ενώ παράλληλα θα υπάρχει δυνατότητα επιστροφής της κλήσης (call-back) σε περίπτωση που όλες οι γραμμές του τηλεφωνικού κέντρου είναι κατειλημμένες.

Ο λόγος δε που λαμβάνονται «δικλίδες ασφαλείας» για την ταχύτερη δυνατόν απάντηση όλων των κλήσεων είναι – όπως διαπιστώθηκε έπειτα από την έρευνα που διενήργησαν στελέχη του υπουργείου – ότι κατά την πρώτη φάση λειτουργίας της γραμμής το 2009 οι πολίτες συχνά ανέμεναν μάταια στο ακουστικό τους.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τροχαίο στη Λ. Ποσειδώνος – Αυξημένη κίνηση στο σημείο

Δημοσιεύτηκε

|

Από

Τροχαίο ατύχημα έγινε λίγο μετά τις 12:00 το μεσημέρι του Σαββάτου στη λεωφόρο Ποσειδώνος.

Τα δύο Ι.Χ συγκρούστηκαν και εξαιτίας της μικρής ταχύτητας που είχαν αναπτύξει, το τροχαίο δεν ήταν σοβαρό.

Προκλήθηκαν μόνο μικρές υλικές ζημιές στα αυτοκίνητα με τους οδηγούς να περιμένουν αντιπροσώπους της Ασφάλειας.

Πηγή: alimosonline.gr

ΔΕΙΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πότε ξεκινούν οι φθινοπωρινές εκπτώσεις

Δημοσιεύτηκε

|

Από

Τις φθινοπωρινές εκπτώσεις περιμένουν έμποροι και καταναλωτές για να ζεσταθεί η αγορά ενόψει των Χριστουγέννων.

Παρότι ήδη πολλά μαγαζιά βγάζουν προϊόντα σε προσφορές οι φθινοπωρινές εκπτώσεις θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα 1η Νοεμβρίου.

Πόσο θα κρατήσουν οι εκπτώσεις

Οι εκπτώσεις για το φθινόπωρο θα διαρκέσουν δύο εβδομάδες. Ως είθισται, κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.

Μάλιστα όπως έχει οριστεί τρεις Κυριακές έως το τέλος του έτους θα είναι ανοιχτά μαγαζιά και σούπερ μάρκετ. Αυτές είναι, 7 Νοεμβρίου, 12 Δεκεμβρίου και 19 Δεκεμβρίου. Η 26η Δεκεμβρίου φέτος πέφτει την τελευταία Κυριακή πριν την Πρωτοχρονιά, μέρα αργία, επομένως τα μαγαζιά αναμένεται να είναι κλειστά.

Πηγή: alimosonline.gr

ΔΕΙΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ξεκινά η απογραφή του πληθυσμού στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε

|

Από

Με βασικό μότο «Όλοι Μετράμε», ήρθε μετά από μια δεκαετία η στιγμή να μετρηθούμε εκ νέου με την απογραφή του πληθυσμού στην Ελλάδα.

Πιο αναλυτικά πρόκειται για την απογραφή πληθυσμού – κατοικιών 2021, που θα ξεκινήσει στα τέλη του μήνα και, λόγω της ιδιαίτερης περιόδου και του κορονοϊού έπρεπε να επιλεγεί μία νέα μεθοδολογία για τη διενέργειά της. Έτσι, στη φετινή απογραφή ένα κομμάτι της θα είναι η ηλεκτρονική αυτοαπογραφή, ενώ για όσους δεν τα καταφέρουν με τη συγκεκριμένη μέθοδο θα τους επισκεφθεί ο απογραφέας με τη παραδοσιακή μέθοδο «πόρτα-πόρτα», φορώντας τα διακριτικά της ΕΛΣΤΑΤ, έχοντας την ταυτότητα και λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία της δημόσιας υγείας.

Όπως εξηγεί στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο επικεφαλής της ΕΛΣΤΑΤ Αθανάσιος Θανόπουλος, «η κύρια διαδικασία βάσει της οποίας θα υλοποιηθεί η απογραφή θα είναι η ηλεκτρονική αυτοαπογραφή. Την περίοδο από 23 Οκτωβρίου έως τα μέσα του Νοεμβρίου, οι περίπου 60.000 απογραφείς θα εναποθέσουν έναν κλειστό φάκελο σε κάθε οικία, διαμέρισμα ή κατάλυμα, με έναν μοναδικό κωδικό αριθμό που θα αντιστοιχεί στη συγκεκριμένη κατοικία (ήδη από την απογραφή κτιρίων που προηγείται οι ερευνητές γνωρίζουν σε ποια σημεία της χώρας εντοπίζονται κατοικίες). Έπειτα, ένας εκπρόσωπος του νοικοκυριού θα μπορεί να εισέλθει στην ειδική εφαρμογή της απογραφής, μέσω της ψηφιακής πύλης www.gov.gr, χρησιμοποιώντας τον μοναδικό αυτόν κωδικό και τον κωδικό του στο Taxis, ώστε να συμπληρώσει το ερωτηματολόγιο για τον εαυτό του και τα μέλη του νοικοκυριού του, καθώς και για την κατοικία του. Αρκεί ένας εκπρόσωπος του νοικοκυριού για την πραγματοποίηση της διαδικασίας, δεν είναι απαραίτητη η παρουσία όλων των μελών του νοικοκυριού. Σε κάθε βήμα, οι απογραφόμενοι μπορούν να επικοινωνούν τηλεφωνικά με τον απογραφέα τους για ερωτήσεις/διευκρινίσεις».

Το δεύτερο βήμα θα διαρκέσει από τις 27 Νοεμβρίου έως τα μέσα Δεκεμβρίου και θα αφορά σε όσους πολίτες για οποιονδήποτε λόγο (π.χ. μη εξοικείωση με νέες τεχνολογίες) δεν μπορέσουν να αυτοαπογραφούν ηλεκτρονικά. Αυτούς θα επισκεφτεί ο απογραφέας της ΕΛΣΤΑΤ για να τους απογράψει με τη συνηθισμένη μέθοδο «πόρτα-πόρτα», όπως συνέβη και σε προηγούμενες απογραφές. Οι πολίτες πρέπει να γνωρίζουν ότι όλοι οι απογραφείς της ΕΛΣΤΑΤ φέρουν, εκτός από την αστυνομική ταυτότητα, ειδική κονκάρδα με το σήμα της Στατιστικής Αρχής στην οποία αναγράφονται τα στοιχεία τους, καθώς και έντυπο ορισμού με τη φωτογραφία τους και σφραγίδα της ΕΛΣΤΑΤ. Επίσης, είναι υποχρεωμένοι να τηρούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς της COVID-19.

«Τα αποτελέσματα της απογραφής αποτελούν οδηγό για την αποτελεσματική άσκηση δημογραφικής, κοινωνικής και οικονομικής πολιτικής και καλύπτουν μία σειρά από διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας, καθώς τα στοιχεία υποβάλλονται σε διεθνείς οργανισμούς», επισημαίνει ο κ. Θανόπουλος. Και επισημαίνει ότι ένα από τα βασικά αποτελέσματα της απογραφής πληθυσμού είναι να προσδιοριστεί ο αριθμός των βουλευτικών εδρών και να διαμορφωθούν οι εκλογικές περιφέρειες.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΕΛΣΤΑΤ, «είναι κρίσιμο να προσδιοριστεί μέσω της απογραφής ο μόνιμος πληθυσμός της χώρας (ο πληθυσμός που ανεξαρτήτως καταγωγής έχει τη μόνιμη κατοικία του σε κάποια περιοχή της Ελλάδας) και ο νόμιμος πληθυσμός, δηλαδή ο αριθμός των δημοτών σε κάθε Δήμο και Δημοτική Ενότητα». Διευκρινίζεται ότι ο νόμιμος πληθυσμός δεν έχει να κάνει με τον νόμο, παρά μόνον με τον Δήμο στον οποίο είναι εγγεγραμμένοι οι απογραφόμενοι.

Συνήθως οι φόβοι όλων όσοι απογράφονται είναι εάν είναι ασφαλή τα δεδομένα που συλλέγει η ΕΛΣΤΑΤ, πού διαβιβάζονται τα στοιχεία που παραχωρούν οι απογραφόμενοι και εάν περιλαμβάνονται ερωτήσεις για το θρήσκευμα ή τις πολιτικές πεποιθήσεις ή συλλέγονται ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα;

«Ολα τα στοιχεία είναι εμπιστευτικά»

Ο κ. Θανόπουλος είναι απολύτως καθησυχαστικός: «Όλα τα στοιχεία που συλλέγονται από την ΕΛΣΤΑΤ στο πλαίσιο της απογραφής πληθυσμού- κατοικιών ή οποιασδήποτε άλλης έρευνας διενεργείται από την εθνική στατιστική υπηρεσία είναι εμπιστευτικά. Τα προσωπικά δεδομένα που συλλέγει η Στατιστική στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της και των επεξεργασιών για τις οποίες είναι υπεύθυνη, δεν διαβιβάζονται σε καμία άλλη δημόσια υπηρεσία, ή ιδιωτική εταιρεία, ή στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ή σε χώρες εκτός ΕΕ, ή σε διεθνείς οργανισμούς. Χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την παραγωγή συγκεντρωτικών στατιστικών στοιχείων από την ΕΛΣΤΑΤ, ενώ δεν ζητούνται ή καταγράφονται κανενός είδους ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα από τους απογραφόμενους».

Έτσι, δεν συλλέγονται στοιχεία που αφορούν σε ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα (π.χ. θρησκευτικές, πολιτικές ή φιλοσοφικές πεποιθήσεις, συνδικαλιστική δράση, φυλετική ή εθνοτική καταγωγή, σεξουαλική ζωή ή γενετήσιο προσανατολισμό, ζητήματα υγείας). Για την άντληση στατιστικής πληροφορίας σχετικής με τέτοια ζητήματα, υπάρχουν ειδικά σχεδιασμένες και στοχευμένες ad hoc έρευνες, που λαμβάνουν υπόψη τους μία σειρά από κοινωνικές παραμέτρους (π.χ. τρόπος προσέγγισης των ερευνώμενων, σχεδιασμός ερωτήσεων, μεθοδολογία υλοποίησης) και απαιτούν συνεργασία εξειδικευμένων απογραφέων και επιστημόνων οι οποίοι έχουν για κάθε περίπτωση τις απαιτούμενες γνώσεις και την εμπειρία για την προσέγγιση του συγκεκριμένου πληθυσμού. Και βασικό στοιχείο είναι πως τα ερωτήματα που περιλαμβάνονται στο ερωτηματολόγιο της απογραφής πληθυσμού προβλέπονται ρητά από την ισχύουσα εθνική και ενωσιακή νομοθεσία.

Για τους παλαιότερους, ο κ. Θανόπουλος θυμίζει ότι κάποτε υπήρχε η καταγραφή του de facto πληθυσμού, του πληθυσμού δηλαδή που εντοπιζόταν μία συγκεκριμένη ημέρα στη γεωγραφική επικράτεια, ανεξαρτήτως εάν έμενε μόνιμα στη χώρα ή βρισκόταν προσωρινά σε αυτήν π.χ. για λόγους τουρισμού ή αναψυχής κ.λπ. Στην περίπτωση του de facto πληθυσμού, τα άτομα απογράφονταν οπουδήποτε τους εντόπιζε ο απογραφέας, π.χ. σε ένα καράβι/αεροπλάνο, στο σπίτι ενός φίλου, σε ένα ξενοδοχείο κ.ά. Πλέον τα πράγματα εξελίχθηκαν και ο πληθυσμός της χώρας απογράφεται σύμφωνα με τη μόνιμη ή τη συνήθη κατοικία του.

Σημειώνεται ότι την τρέχουσα χρονική περίοδο η ΕΛΣΤΑΤ ολοκληρώνει την απογραφή κτιρίων, η οποία αποτελεί προπαρασκευαστικό στάδιο και οδηγό της απογραφής πληθυσμού- κατοικιών, καθώς με βάση αυτήν η Στατιστική είναι σε θέση να γνωρίζει, μεταξύ άλλων, πού εντοπίζονται σε ολόκληρη τη χώρα κατοικίες στις οποίες ζει ο πληθυσμός.

Στο συγκεκριμένο πλαίσιο, 12.500 ιδιώτες ερευνητές (τομεάρχες) της ΕΛΣΤΑΤ επισκέπτονται ένα προς ένα τα κτίρια όλης της χώρας, προκειμένου να τα καταμετρήσουν και να καταγράψουν τα κύρια χαρακτηριστικά τους. Οι μεταβλητές που ενδιαφέρουν την ΕΛΣΤΑΤ και για τις οποίες ενδέχεται να ερωτηθεί ο διαχειριστής ή ο ιδιοκτήτης ή ο ένοικος ενός κτιρίου, αφορούν στην περίοδο κατασκευής και στη χρήση του, εάν έχει ανελκυστήρα, εάν είναι προσβάσιμο σε ΑμεΑ κ.ά. Δεν ζητείται σε καμία περίπτωση κάποιο στοιχείο που σχετίζεται με ιδιοκτησίες, τ.μ., ή παραβάσεις πολεοδομικής νομοθεσίας.

Πηγή: iefimerida.gr

ΔΕΙΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Advertisement

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Copyright © 2021 notia24.gr - All rights reserved

Χρησιμοποιώντας το notia24.gr και για την βελτίωση της εμπειρίας χρήσης σας, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Το notia24.gr τηρεί τον κανονισμό της Ε.Ε. για την Πολιτική Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων - GDPR. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο